tag:blogger.com,1999:blog-53716026359139201012024-03-13T16:29:53.219+02:00Εκπαιδευση & ΤεχνολογιαΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ. ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ. ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣΚαλόμοιρος Γρηγόρηςhttp://www.blogger.com/profile/14125824027266029536noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-5371602635913920101.post-13589026435448579782012-03-27T17:08:00.002+03:002012-03-27T17:08:42.239+03:00Μια θαυμάσια ιστοσελίδα του Ευγενίδιου Ιδρύματος όπου περιγράφονται εντυπωσιακά πειράματα. Ξεναγηθείτε!<br />
<br />
<a href="http://www.eugenfound.edu.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=404" style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0.917969); color: #1155cc; font-family: Calibri; font-size: 16px;" target="_blank"><span style="color: blue; font-family: 'Times New Roman';">http://www.eugenfound.edu.gr/<wbr></wbr>frontoffice/portal.asp?cpage=<wbr></wbr>NODE&cnode=404</span></a>Καλόμοιρος Γρηγόρηςhttp://www.blogger.com/profile/14125824027266029536noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5371602635913920101.post-77113874985556232162011-02-08T23:09:00.001+02:002017-02-08T13:52:24.316+02:00Μελέτη της αραίωσης ασθενών οξέωνΠαρακάτω δημοσιεύω το σενάριο που μου ζητήθηκε να αναπτύξω στις εξετάσεις Β επιπέδου στις ΤΠΕ. Αφορά στη διδασκαλία της αραίωσης ασθενών οξέων και βάσεων στο Λύκειο με χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας. Το σενάριο αυτό αποτελεί καρπό των μαθημάτων επιμόρφωσης στο Β επίπεδο που προηγήθηκε την χρονιά αυτή.<br />
<a href="https://drive.google.com/file/d/0B0TtqxZXEYZqVVFCdm5KbHFiVGs/view?usp=sharing" target="_blank">Αναλυτικά το σενάριο θα το βρείτε στο αρχείο</a> <a href="https://drive.google.com/file/d/0B0TtqxZXEYZqVVFCdm5KbHFiVGs/view?usp=sharing" target="_blank">Αραιώσεις ασθενών οξέων</a>. Αποτελεί μια προσπάθεια εξοικείωσης των μαθητών με προβλέψεις και πειραματικές διαδικασίες ελέγχου των προβλέψεών τους. Αποτελείται από 3 φύλλα εργασίας και ολοκληρώνεται σε 2-3 διδακτικές ώρες.Καλόμοιρος Γρηγόρηςhttp://www.blogger.com/profile/14125824027266029536noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5371602635913920101.post-1926846062273201132010-10-01T21:43:00.000+03:002010-10-01T21:43:12.797+03:00Το πείραμα στο CERN<object height="250" width="400"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/miO2VcPIaXo?fs=1&hl=el_GR&rel=0&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/miO2VcPIaXo?fs=1&hl=el_GR&rel=0&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="400" height="250"></embed></object>Καλόμοιρος Γρηγόρηςhttp://www.blogger.com/profile/14125824027266029536noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5371602635913920101.post-10074300445770600252010-09-25T20:37:00.000+03:002010-09-25T20:37:32.793+03:00Περιληπτική αναφορά στις βασικές έννοιες Χημείας για την Β΄ ΛυκείουΜετά από την αντίδραση κάποιων μαθητών μου για το μέγεθος του αρχείου "Απαραίτητες έννοιες Χημείας", το οποίο τους φάνηκε μεγάλο, παραθέτω έναν συντομότερο οδηγό στο αρχείο "ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΧΗΜΕΙΑΣ" σε μορφή <a href="https://docs.google.com/fileview?id=1QF-YQrQlzOanzUj3QcXg0yoBGPF6QershZr9oWrFxwU&sort=name&layout=list&num=50">DOC</a> και σε μορφή <a href="https://docs.google.com/fileview?id=0B0TtqxZXEYZqODZhZGNiZjctODJkMy00OTNhLWI5ZTYtZTQ2OGUwMTFmZDI3&sort=name&layout=list&num=50">PDF</a>.<br />
Ωστόσο, για όποιον ενδιαφέρεται να διαβάσει αναλυτικότερα τις έννοιες αυτές καλύτερα να διαβάσει την προηγούμενη ανάρτηση.Καλόμοιρος Γρηγόρηςhttp://www.blogger.com/profile/14125824027266029536noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5371602635913920101.post-7369212958464799962010-09-16T22:33:00.011+03:002010-09-22T20:45:19.064+03:00Απαραίτητες γνώσεις για αναπλήρωση κενών στην Χημεία.Πριν να αρχίσουν οι μαθητές της Β΄ Λυκείου να διδάσκονται την ύλη της Οργανικής Χημείας, κρίνουμε καλό να θυμίσουμε βασικές χημικές έννοιες που ενδεχομένως να μην έχουν κατανοήσει ή να μην έχουν προλάβει να διδαχθούν στην Α΄ Λυκείου. Οι έννοιες αυτές είναι σχεδόν σε όλους τους μαθητές συγκεχυμένες. <br />
<br />
Για να κατεβάσετε τον <a href="http://get2.adobe.com/reader/">Adobe Acrobat Reader</a><br />
Στο αρχείο: <a href="https://docs.google.com/fileview?id=0B0TtqxZXEYZqMDAyMTdhZjEtYjhjOC00MTQ3LWJmZDMtNGZjNjMzZTI4ZmIz&hl=en_GB">Απαραίτητες έννοιες Χημείας</a>, σε μοφή DOC (πατήστε τη Λήψη για να το αποθηκεύσετε στον δίσκο σας), ή στο αρχείο: <a href="https://docs.google.com/fileview?id=0B0TtqxZXEYZqNTRmZDM2YjItMDI4ZS00NmY3LWJlYWEtNzdhM2Y4ZDgxNGZi&sort=name&layout=list&num=50">ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΧΗΜΕΙΑΣ</a> σε μορφή PDF (πρέπει να διαθέτετε τον Adobe Acrobat Reader), γίνεται αναφορά στα βασικότερα θέματα:<br />
<br />
Η έννοια της «Ύλης» και η έννοια του «Υλικού» στη χημεία<br />
Η έννοια του μείγματος και η έννοια του διαλύματος<br />
Η έννοια του στοιχείου και η έννοια της Χημικής Ένωσης<br />
Η έννοια του ατόμου και του μορίου<br />
Πώς συμβολίζουμε στη Χημεία τα άτομα και τα μόρια<br />
Η δομή του ατόμου<br />
Τι είναι τα Ιόντα<br />
Χημικές αντιδράσεις<br />
Χημικές εξισώσεις<br />
Παραδείγματα χημικών αντιδράσεων<br />
Η έννοια του Ατομικού Βάρους (Σχετικής Ατομικής Μάζας Ar)<br />
Η έννοια του Μοριακού Βάρους (Σχετικής Μοριακής Μάζας Mr)<br />
Η έννοια του mol<br />
Ο χημικός δεσμόςΚαλόμοιρος Γρηγόρηςhttp://www.blogger.com/profile/14125824027266029536noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5371602635913920101.post-16260621766169973482010-07-11T17:55:00.005+03:002010-09-22T20:49:45.557+03:00Εξοικίωση με το το σημείο ζέσεως.Στο σενάριο που μπορείτε να βρείτε <a href="http://docs.google.com/fileview?id=0B0TtqxZXEYZqMjczMzNlYmQtYWE1YS00ZDZhLWJkZGUtNzFiNzZjOTc5Y2U2&hl=el">εδώ</a>, γίνεται προσπάθεια εξοικίωσης του μαθητή της Α΄ Λυκείου με την έννοια του σημείου ζέσης। Γίνεται χρήση του Λογισμικού ΣΕΠ। Δεκτές οι παρατηρήσεις σας।<br />
Τα αρχεία που αναφέρονται στο σενάριο διδασκαλίας είναι τα <a href="http://docs.google.com/fileview?id=0B0TtqxZXEYZqOTkyNWFkN2EtNWM2NC00ZDBkLTlhY2UtMDBlMTU5OGQ2OWEx&sort=name&layout=list&num=50">szst.lab</a>, <a href="http://docs.google.com/fileview?id=0B0TtqxZXEYZqOTg2NmFjNTQtMGYwMS00NmYwLWI1ZmQtZGYzOTkyOTAyNjcz&sort=name&layout=list&num=50">szst2.lab</a>, <a href="http://docs.google.com/fileview?id=0B0TtqxZXEYZqOGJkNDViMTUtOTk2ZS00NDBlLWE0ZjktMThiYTNiMmFkZTI1&sort=name&layout=list&num=50">szst3.lab</a>Καλόμοιρος Γρηγόρηςhttp://www.blogger.com/profile/14125824027266029536noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5371602635913920101.post-89612961702232413302010-06-16T18:38:00.002+03:002010-06-16T18:47:10.309+03:00Διδακτική παρέμβαση:Χημεία Α΄ ΛυκείουΠαρακάτω παραθέτουμε μια πρώτη προσπάθεια δημιουργίας διδακτικού σεναρίου, με αντικείμενο τις χημικές αντιδράσεις σε επίπεδο Α΄ Λυκείου।<br />Για να δείτε το σενάριο πατήστε <a href="https://docs.google.com/fileview?id=0B0TtqxZXEYZqNzdjOTIxNTUtMThhZi00NWE3LWFmNzMtMDBhOWY5OGM0YzI3&hl=en">εδώ</a>Καλόμοιρος Γρηγόρηςhttp://www.blogger.com/profile/14125824027266029536noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5371602635913920101.post-74917709517801263972010-04-20T17:13:00.000+03:002010-04-20T17:35:39.676+03:00Θα προσπαθήσουμε να αναρτήσουμε μερικά σενάρια διδασκαλίας।<br />Ο σκοπός του ιστολογίου είναι να προωθήσει την εκπαίδευση της Χημείας στα ελληνικά σχολεία।<br />Θα εκτιμήσουμε οποιαδήποτε συνεισφορά σας.Καλόμοιρος Γρηγόρηςhttp://www.blogger.com/profile/14125824027266029536noreply@blogger.com1